Wednesday 8 March 2017

FOKUS?



Cerita ni beri inspirasi pada saya.
==========================

Kisah ini bukan sahaja beri inspirasi pada saya,tapi menyentah seluruh jiwa raga saya ketika itu. Dan cerita ini saya ingat sampai ke hari ini.
.
Saya kongsikan sebagai satu inspirasi!!!
.
Perbualan ni satu ketika dulu bersama downline saya.
.
"Akak tengok ko ni banyak sangat buat benda,tak pening ke?"
.
'Saya tak kisah kak, asal saya dapat duit. Sebab matlamat saya nak kumpul rm12k dalam masa 3bulan,janji saya tahu control saya punya financial,ada saya kisah? Saya jual mcm2 ni la saya dah dpt kumpul 8k tau dalam saving saya,yang cakap banyak tu ada saving ke dalam akaun diaorg? Tolong saya kumpul duit rm12k tu ke?'
.
Merah padam muka saya waktu tu. Saya? Ofcourse sentap. Tapi saya keep positive.
.
"Baguslah engkau ni,ada matlamat clear dalam hidup,yang penting aku dapat rm12k lantaklah orang cakap apa kan?"
Dalam hati,ni kena cover ayat balik ni. Dah termalu.
.
Cerita ni sampai hari ni masih saya ingat. Sungguhpun ayat beliau sinis,tapi sampai hari ni saya belajar sesuatu.
.
Ada sesuatu yg sy respect.
.
BELAJAR UNTUK TIDAK BERHUTANG DAN MEMINTA2. BERUSAHA SELAGI BOLEH UNTUK MENCAPAI MATLAMAT.LANTAKLA ORANG LAIN KATA APA.
.
Lain orang lain ceritanya.
Kita tak tahu bagaimana kisah kita pula.


Belajar sesuatu? Feel free to share 😊

#wahmsuriprofesional

No comments:

Post a Comment